احتساب دوران سربازی بعنوان سابقه بیمه غیرحضوری شد
خاتون یار: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی بعنوان سابقه بیمه افراد و همینطور پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا به صورت کاملا غیرحضوری انجام می شود.
به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی سالاری در ششمین جلسه هفتگی رونمایی از سامانه های غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال اجرا است؛ اظهارکرد: امروز ۴ سرویس غیرحضوری جدید به بهره برداری می رسد و تعداد خدمات غیرحضوری ما در این طرح به ۱۳ خدمت می رسد.
سالاری اضافه کرد: پرداخت حق بیمه و احتساب دوان خدمت سربازی بعنوان سابقه بیمه یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی است که از امروز به صورت کاملا غیرحضوری ارائه می شود و نیازی به مراجعه افراد برای دریافت این خدمت نخواهد بود.
وی افزود: غیرحضوری شدن این خدمت به بیمه شدگان تامین اجتماعی بوسیله تبادل اطلاعات با سازمان نظام وظیفه انجام شده است و شرط استفاده غیرحضوری از این خدمت داشتن کارت اختتام خدمت هوشمند است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا را دیگر سرویس غیرحضوری این سازمان در هفته جاری اعلام نمود و اظهار داشت: بیمه شدگانی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری منحصرا بایستی بوسیله سامانه خدمات غیرحضوری ثبت درخواست کنند و نیازی به مراجعه آنان به شعب تامین اجتماعی نیست.
سالاری افزود: ما در سازمان تامین اجتماعی پیگیری فراوانی برای عدم نیاز به ثبت درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا انجام داده ایم و امیدواریم این مساله در آینده نزدیک محقق شود و با ارسال اطلاعات مورد نیاز از طرف مراجع قانونی به سازمان تامین اجتماعی حتی نیازی به ثبت درخواست بیمه شدگان مبتلا به کرونا نباشد و بتوانیم غرامت دستمزد ایام بیماری را بدون ثبت درخواست به حساب آنان واریز نماییم.
وی مشاهده جزئیات و گردش حساب بدهی کلیه کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی و همین طور دریافت غیرحضوری اعتراض احتمالی کارفرمایان به بدهی اعلامی و تعیین زمان رسیدگی را دو خدمت غیرحضوری دیگر سازمان تامین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این دو سرویس کارفرمایان می توانند از جزئیات مربوط به بدهی خود باخبر شوند و اگر اعتراضی به بدهی دارند به صورت غیرحضوری ثبت اعتراض کنند و زمان رسیدگی به اعتراض کارفرمایان نیز در همین سامانه به آنان اعلام می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برلزوم تقویت سامانه پاسخگویی این سازمان تاکید کرد و اظهار داشت: پیشنهادات و ایراداتی که توسط مردم و همکاران در سامانه ۱۴۲۰ اعلام می شود باید کانالیزه و تحلیل شود و مجموعه معاونت بیمه ای و فرهنگی باید از منظر مردم بهره برداری از سامانه را ارزیابی کنند و ایرادات و محدودیت های احتمالی را پیگیری و برطرف کنند.
سالاری اضافه کرد: برای موفقیت طرح ۳۰۷۰ تیم رصد سامانه خدمات غیرحضوری با همکاری معاونت بیمه ای و معاونت فرهنگی اجتماعی و امور استانها شکل می گیرد و از ظرفیت استانها نیز استفاده می شود و مدیران استانی نیز تیم رصد می سازند و سازوکار انتقال و پیگیری مسائل نیز تعیین می شود و اطلاعات دریافتی از استانها بوسیله ۱۴۲۰ با سازوکاری مشخص، به صورت روزانه تحلیل و پیگیری می شود.
در این نشست مدیران ستادی و استانی سازمان تامین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای موفقیت آمیز طرح ۳۰۷۰ پرداختند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بر طبق طرح ۳۰۷۰ که از ۵ هفته قبل در سازمان تامین اجتماعی شروع شده و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت هر هفته چند خدمت غیرحضوری جدید در این سازمان رونمایی و بوسیله درگاه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به آدرس eservices.tamin.ir در دسترس قرار می گیرد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب