رئیس سازمان بهزیستی كشور عنوان كرد
۱۵۰ سامانه بهزیستی برای به روز رسانی دچارمشکل هستند
به گزارش خاتون یار، رییس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: حدود 150 سامانه مختلف داریم که غالباً برای بروزرسانی آن گرفتار مشکل هستیم. در داده های آماریِ خط 123 اورژانس اجتماعی، خط مشاوره آنلاین 1480، سامانه جدید رصد لطمه های اجتماعی و دیگر سامانه هایی از این دست که باتوجه به عدم یا سخت بودن بروزرسانی آنها برای تحلیل های واقعی و عملی با خطا و مشکلات فراوانی روبرو می باشیم.
به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با رییس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تبریک انتصاب دکتر عبدالرضا جوان جعفری رییس جدید دانشگاه فردوسی مشهد و در جمع اعضاء هیأت علمی و اساتیدِ دانشگاه مذکور اظهار داشت: ما در سازمان بهزیستی کشور حدود ۳۰ هزار موسسه و مرکزِ تحت نظارت داریم که هر کدام می تواند هر لحظه موضوع زیان باری را هر چند کوچک ولی گسترده وارد کند. حدود ۱۵۰ سامانه مختلف داریم که غالباً برای بروزرسانی آن گرفتار مشکل هستیم. در داده های آماریِ خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، خط مشاوره آنلاین ۱۴۸۰، سامانه جدید رصد لطمه های اجتماعی و دیگر سامانه هایی از این دست که باتوجه به عدم یا سخت بودن بروزرسانی آنها برای تحلیل های واقعی و عملی با خطا و مشکلات فراوانی روبرو می باشیم.
حسینی اظهار داشت: در پیمایش ملی جدید در کل کشور، ۲۷۶ هزار خانوار را شناسایی کرده ایم که متأسفانه هیچ نوع تحلیلِ تخصصی در این خصوص وجود ندارد و در حقیقت با حجم انبوهی از داده های آماری مواجه هستیم. داده های فراوان داریم ولی "داده کاوی" نشده است.
ایشان سپس ضمن بازدید از سامانه رصدخانه هوشمندِ پیشگامانِ دانشگاه فروسی عنوان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمانِ علم محورِ توأم با عمل، در جهتِ حل یا کاهشِ مشکلاتی نظیر تعددِ سامانه ها، تحلیلِ آنلاینِ داده ها، اشتغال پایدار جامعه هدف، بطور یقین با همکاری شرکتهای دانش بنیان وابسته به دانشگاه با اصلِ هوشمندسازی تلاش خواهدنمود.
دکتر عبدالرضا جوان جعفری رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در ادامه اظهار داشت: ضمنِ این که موضوع رصدخانه به عنوان یک برندِ دانشگاه مطرح است آمادگی خودرا برای مساعدت با سازمان بهزیستی کشور با بهره گیری از نخبگان دانشگاه فردوسی و بهره گیری از این پتانسیل و برمبنای برنامه های دانش بنیانی اعلام نمود. سامانه رصدخانه هوشمند با نگرشِ افزودن چابکی به هوش موجود، مشکلات را به حداقل می رساند. سازمانها به آرامی در تلاش هستند تا کل فرایندهای سازمان را به سوی روش شناسی و توسعه چابک و نوآوری سوق دهند. در پروسه گردش داده از تولید، صحت سنجی، پایش و تحلیلِ معاونت های تخصصی تا رصد و انتشارِ رصدخانه می تواند پیشخوانِ سازمان بهزیستی را با هدف اصلی رضایتمندیِ مراجعین به مرحله اجرا درآورد. و بدین سبب با یکپارچه سازیِ سامانه ها و داده ها می توان در"لحظه" کلیه مواردِ تحلیل شده را در کل کشور رصد نمود.
وی اظهار داشت: با بوجودآوردن مزرعه هزار پنلیِ خورشیدی برای نخستین بار در کشور توسط این دانشگاه نیز می توان برایِ ۱۰۰۰ نفر از جامعه هدف سازمان بهزیستی ایجاد شغل کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، دکتر سیدجواد حسینی رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر از همراهیِ دانشگاه در آخر اظهار داشت: داشبوردها و سامانه های سازمان بهزیستی با سرعت هرچه بیشتر مورد واکاوی و بررسی قرار گرفته و با امضای یک تفاهم نامه دوجانبه در سریعترین زمان می تواند آغاز به کارِ این مساله مهم، برای هوشمندسازی و یکپارچه سازی کلید بخورد.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب