پرداخت ۱۰۰ درصدی شهریه دانشجویی پنج دهک اول تحت پوشش بهزیستی

پرداخت ۱۰۰ درصدی شهریه دانشجویی پنج دهک اول تحت پوشش بهزیستی

معاون توانمندسازی مرکز کارآفرینی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور، آموزش را به عنوان یکی از مهمترین مولفه های موثر در فرایند توانمندسازی تلقی کرد و گفت: تا سال گذشته ۵۰ درصد شهریه دانشجویی بانوان سرپرست خانوار و اعضای خانواده های آنها (فرزندانشان) که در دهک های درآمدی یک تا پنج قرار دارند، پرداخت شده است، اما از سال جاری با پیگیری های به عمل آمده، برای نخستین بار، خانواده های نیازمند و بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش در دهک های یک تا پنج درآمدی، ۱۰۰ درصد شهریه دانشجویی را دریافت خواهند کرد.


آرزو ذکایی فر در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه یکی از مهم ترین و اساسی ترین ماموریت های سازمان بهزیستی به عنوان سازمانی حمایتی، تخصصی و دانش محور «توانمندسازی جامعه هدف» است، اظهار داشت: همانگونه که در قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی آمده است، سیاست توانمندسازی به مفهوم کاهش روش های مبتنی بر تامین مستقیم نیاز و متقابلاً افزایش توانایی های فردی و جمعی بمنظور تامین نیازها توسط خود افراد است.
وی افزود: به همین دلیل در ساختار جدید سازمان، معاونتی تحت عنوان معاونت توانمندسازی و رفاه اجتماعی پیش بینی، جانمایی و مصوب شده است که کارها و برنامه های این معاونت در قالب اداره رفاه اجتماعی و اداره استعدادیابی و توسعه مهارت ها به انجام می رسد.
بگفته معاون توانمندسازی مرکز کارآفرینی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور، یکی از گروههای ذیل این معاونت، گروه رفاه اجتماعی است که در عرصه رفاه اجتماعی مطالبی مانند معیشت، تلاش در امتداد ارتقاء فاکتورهای رفاه اجتماعی، ارتقاء کیفیت زندگی و کمک های حمایتی را بمنظور توانمندسازی جامعه هدف دنبال می کند.
ذکایی فر در همین جهت، یکی از با اهمیت ترین برنامه های این گروه را پشتیبانی از دانشجویانِ دارای معلولیت، خانواده نیازمند و بانوان سرپرست خانوار و اعضاء آنها بوسیله کمک به تامین شهریه دانشجویی عنوان نمود و تصریح کرد: هم اکنون حدود ۱۸ هزار دانشجو تحت پوشش سازمان بهزیستی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۶۸۲۷ نفر از دانشجویان شامل بانوان سرپرست خانوار، فرزندان آنها و فرزندان تحت سرپرستی و حمایت سازمان و ۱۱ هزار و ۱۲۷ نفر حوزه توانبخشی و افراد دارای معلولیت هستند که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل اند.
بنابر اظهارات وی، از میان این دانشجویان ۷۷ درصد زن و ۲۳ درصد مرد هستند.
ذکایی فر در ادامه یکی دیگر از کارهای این معاونت را تشریح نمود و اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان تحت پوشش یکی دیگر از اقدامات حمایتی سازمان است. هم اکنون ۱۸۰ هزار دانش آموز تحت پوشش سازمان هستند که مبلغی را به عنوان کمک هزینه دریافت می کنند. هرچند که مبلغ پرداخت شده باتوجه به هزینه های تحصیلی و وسایل آموزشی و کمک آموزشی، کفاف هزینه های تحصیلی فرزندان را نمی دهد، اما امسال با برگزاری جلسات کارشناسی گوناگون با سازمان برنامه و بودجه و همراهی مسئولان و کارشناسان این سازمان، توانستیم اعتباری را برای این دسته از دانش آموزان برای کمک به تامین وسایل آموزشی جذب نماییم که در آغاز سال تحصیلی برای مددجویان واریز شد.
وی اشاره کرد: در امسال، علاوه بر خدمات حمایتی به این افراد برنامه ارتقاء و هدایت تحصیلی دانش آموزان تحت پوشش با اولویت مقطع ۱۱ و ۱۲ متوسطه دوم نیز در دستور کار قرار گرفته است که به زودی بعد از طی پروسه کارشناسی و تدوین محتواهای اجرائی لازم، عملیاتی خواهد شد، اما هم اکنون طی تفاهم نامه ای که با یکی از بنیادهای علمی آموزشی منعقد شده، تا حالا ۹۰۰۰ نفر از دانش آموزان، از خدمات آموزشی و آزمون های این بنیاد بصورت رایگان بهره مند شده اند.


 


منبع:

0.0 از 5
38
1403/07/28
12:18:17
تگهای خبر: آموزشی , خانواده , خدمات , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان