معاون زنان و خانواده رئیس جمهور:

تبعیض جنسیتی در نظام آموزشی ایران نداریم

تبعیض جنسیتی در نظام آموزشی ایران نداریم

به گزارش خاتون یار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه حدود ۹۸ درصد کودکان باسواد هستند اظهار داشت: هیچ گونه تبعیض قانونی در حوزه تحصیل نداریم و حق تحصیل برای تمام کودکان شامل دختر و پسر فراهم است.


زهرا بهروز آذر در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پرورش و تحصیل به واسطه قانون اساسی، هیچ گونه تبعیض قانونی در حوزه تحصیل نداریم اظهار داشت: حق تحصیل برای تمام کودکان دختر و پسر فراهم است.
وی با اشاره به اینکه آمار خوبی از نظر میزان تحصیل داریم اضافه کرد: حدود ۹۸ درصد کودکان باسواد هستند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه فاصله سطح تحصیلات در شهرها و روستاها حدود ۱۰ درصد است افزود: دختران به تعداد پسران درس می خوانند؛ در دانشگاه ها هم ورودی دختران افزایش پیدا یافته است و بیشتر از ۶۰ درصد پذیرفته شدگان دانشگاه ها دختران هستند.
بهروزآذر با اشاره به اینکه آن چه بعنوان «تبعیض جنسیتی در نظام آموزشی» یاد می شود، واقعی نیست و در ایران شاهد آن نیستیم اظهار داشت: تلاش می شود نابرابری هایی را که به علت عدم دسترسی به آموزش با کیفیت و آموزش مجانی در بعضی مناطق محروم و روستاهای دورافتاده وجود دارد را کاهش دهیم.
وی اظهار نمود: برای ورود دختران بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل تلاش می نماییم تا از آموزش مجانی و با کیفیت برخوردار شوند.



منبع:

0.0 از 5
148
1403/07/07
09:20:43
تگهای خبر: آموزشی , خانواده , زنان , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان