بهروز آذر مطرح كرد؛

حضور ۷۰ درصدی زنان در شرکت های دانش بنیان

حضور ۷۰ درصدی زنان در شرکت های دانش بنیان

به گزارش خاتون یار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ضمن اشاره به حضور ۷۰ درصدی زنان در شرکتهای دانش بنیان اظهار داشت: باید سازوکاری برای به رسمیت شناختن زنان و کسب و کارهایشان در اقتصاد غیر رسمی طراحی نماییم.



به گزارش خاتون یار به نقل از مهر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از نمایشگاه خانه نوآوری و فناوری ایران در تهران تحت عنوان (iHiT) در محل نمایشگاه بین المللی تهران بازدید نمود.
بهروز آذر طی بازدید از نمایشگاه خانه نوآوری و فناوری ایران در نشستی که با حضور حسین افشین، معاون علمی رئیس جمهور و مدیرعامل و نمایندگان خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته هدف از این نشست را آشنایی با ظرفیتهای موجود در حوزه دانش بنیان و نخبگان بیان کرد و از لزوم ایجاد زیرساخت هایی برای به حداکثر رساندن ظرفیتهای زنان در قسمت های دانش بنیان سخن گفت.
معاون رئیس جمهور در ادامه اظهار نمود: سال جاری نزدیک به ۶۱ درصد از ورودیان دانشگاه ها را خانم ها می سازند و بیشترین فارغ التحصیلان رشته های ریاضی و مهندسی را شامل می شوند که وارد بخش کارشناسی شده یا در میان مدیران میانی قرار می گیرند، ولی با این وجود برای رسیدن به پست های بالاتر سقف های شیشه ای گوناگونی برای زنان وجود دارد که مانع از حضور آنها در فضاهای با قدرت تصمیم گیری بیشتر و ارزش آفرینی گسترده تر می شوند.

بهروزآذر در ادامه بر ضرورت توجه به عرضه محصولات در داخل کشور و بازارهای بین المللی اشاره نمود و اظهار داشت: برای توسعهٔ بازارهای بیشتر، به روایت هایی از محصول، مبتنی بر حل مسائل نیاز داریم و ضروریست محصولات شرکتهای دانش بنیان برای عرضه مؤثرتر، بر مسائلی که حل می کنند، نیازهایی که رفع می کنند و ارزش های اقتصادی و غیر اقتصادی که تولید می کنند، تمرکز کنند.
در ادامه حسین افشین، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان داشت نمایشگاه بوجود آمده در مجموعه آی هیت یک برش کوچک از دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان است که پتانسیل صادرات پیدا کرده اند، شرکتهای دانش بنیان گوناگونی در اکوسیستم دانش بنیان رشد کرده اند و به بازارهای خارجی و صادرات محصول رسیده اند.
حسین افشین، به نقش زنان در فناوری های داخلی اشاره نمود و اظهار داشت: در صنایع خلاق، همچون انیمیشن و هنر، حضور خانم ها پر رنگ تر است و این صنایع از نقاط قوت ماست. در قانون برنامه هفتم هم توجه به این صنایع اجبار شده و حضور خانم ها در آن حدود ۷۰ درصد ارزیابی شده است.
وی بیان داشت: به اشاره حسین افشین، این صنایع ظرفیتهای صادراتی زیادی داشته و ارزآوری فراوانی هم دارند و فلذا خواهان فعال کردن آنها با کمک معاونت زنان و امور خانواده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.
همچنین بهروزآذر ضمن اشاره به حضور زنان در قسمت اقتصاد غیررسمی بیان نمود: باید سازوکاری برای به رسمیت شناختن این زنان و کسب و کارهای شان طراحی و اجرا نماییم. خیلی از کسب و کارهای زنان در اقتصاد غیررسمی، استانداردهای لازم برای دانش بنیان شدن را داشته و ضروری است با کمک دستگاههای دیگر، حمایت های بیشتری از آنها صورت گیرد. به نظر بهروزآذر، ورود بیشتر زنان به اکوسیستم دانش بنیان ضروریست و باید تلاش حداکثری برای ایجاد زیرساخت های لازم برای این مورد صورت گیرد.


منبع:

0.0 از 5
84
1403/06/20
11:20:08
تگهای خبر: استاندارد , تولید , خانواده , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان