سفارش های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس

سفارش های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس

خاتون یار: رییس انجمن روانشناسی تربیتی ایران سفارش های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس را تشریح نمود.


فریبرز درتاج در گفت و گو با ایسنا، ضمن تبریک روز روانشناس سفارش های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس را تشریح نمود و اظهار داشت: هفدهمین سالگرد روز روانشناس در سازمان ملل، شیوه های امیدوارکننده ای را که برای افزایش برابری در آموزش و همین طور رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی بوسیله آموزش طراحی شده، برجسته کرده است.
وی ادامه داد: در این روز سازمان ملل به تمامی ایالات عضو، سازمان های غیردولتی و سازمان های بین المللی انسان دوستانه که از نظر فرهنگی پاسخگو هستند پیشنهاد کرد با ترویج برنامه ریزی ها و مداخلات با پشتیبانی تجربی، برای تضمین آموزش باکیفیت فراگیر و فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه، با تأکید بر مشارکت علم در پیشبرد دستیابی به اهداف توسعه پایدار و برنامه جهانی۲۰۳۰، تلاش کنند.
این استاد دانشگاه علامه طباطبایی با اعلان اینکه روانشناسی بطور منحصر به فردی برای پاسخ به چالش های پیش روی جامعه بین المللی در رابطه با دسترسی به آموزش باکیفیت قرار دارد، اظهار داشت: آموزش کلید پرورش روابط بین گروهی محترمانه و پرورش جوامع صلح آمیز است.
درتاج با اشاره به این که سازمان ملل متحد منابع آموزش صلح را برای تشویق جوانان برای پشتیبانی از حذف سلاح های کشتار جمعی و ترویج خلع سلاح به وجود آورده است، اشاره کرد: آموزش همین طور پتانسیل پشتیبانی از پیشرفت جوانان به عنوان شهروندان آگاه در جهان را دارد. نکته قابل توجه، دستور کار دبیر کل برای اجلاس آینده سازمان ملل در سال ۲۰۲۴ شامل فراخوانی برای "تحول آموزش" شامل سفارش هایی برای ایجاد تغییرات اساسی در حرفه های معلمی، محیط های یادگیری و نحوه نگرش به هدف آموزش است. دستور کار همین طور اهمیت تضمین حمایت چند جانبه و سرمایه گذاری برای دسترسی به آموزش باکیفیت برای همه را تصدیق می کند.
رییس انجمن روانشناسی تربیتی ایران در ادامه به دسترسی به آموزش باکیفیت و همین طور تاثیرات قابل توجه آن بر سلامت و رفاه افراد، خانواده ها و جوامع اشاره نمود و تصریح کرد: تحقیقات ارتباط بین افزایش پیشرفت تحصیلی و نتایج سلامت روانی مثبت را شناسایی کرده است. علاوه بر این، مدارس می توانند مستقیما از رفاه روانی دانش آموزان، خانواده ها و جوامع بوسیله تقویت مهارت های عاطفی اجتماعی، ارتقاء تاب آوری و ارائه ساختار روتین حمایت کنند. باتوجه به نقش اساسی معلمان در این تلاش ها، ارائه آموزش ها، منابع و حمایت های موثر به مربیان لازم است.
درتاج در ادامه با اشاره به این که آموزش حق انسانی است و همانطور که توسط برنامه توسعه سازمان ملل متحد ذکر شده و همین طور "یکی از قوی ترین و اثبات شده ترین ابزار برای توسعه پایدار" است، اشاره کرد: طی ۲۰ سال قبل پیشرفت های قابل توجهی در آموزش در سطح جهان وجود داشته است. به عنوان مثال میزان سوادآموزی بالا رفته و دختران با نرخ های بالاتری نسبت به هر زمان دیگری مدرسه ثبت نام می کنند. با توجه به این موفقیت های ستودنی، تفاوت های آموزشی بین جوامع شهری و روستایی همچنان قابل توجه است. در بعضی مناطق جهان، نزدیک به نیمی از دختران از تحصیل خارج اند. علاوه بر این، دسترسی به آموزش کودکانی که در مناطق لطمه دیده زندگی می کنند بطور خطرناکی محدود است، در صورتیکه میلیونها کودک فاقد سواد و مهارت های ضروری هستند. علاوه بر این، متأسفانه همه گیری COVID-19 بطور نامتناسبی بر جوامع تاثیر گذاشته و امتناع از تحصیل را شدت بخشیده است که باید مورد توجه قرار گیرد.




منبع:

0.0 از 5
410
1403/02/08
19:39:12
تگهای خبر: آموزشی , تحقیقات , خانواده , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان