نحوه وصول مابه التفاوت حق بیمه ناشی از اصلاح عناوین شغلی از کارفرمایان
خاتون یار: مدیرکل اداره وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی نحوه محاسبه و دریافت مابه التفاوت حق بیمه ناشی از اصلاح عناوین شغلی از طرف کارفرمایان را تشریح نمود.
به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، براساس مفاد تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون جدید دیوان عدالت اداری، تمامی دستگاهها ملزم به پاسخگویی به درخواست مخاطبان خود ظرف مدت سه ماه شده اند و در این جهت نیز سازمان تامین اجتماعی ضمن بازنگری پروسه مربوطه به نحوی ضوابط را تسهیل کرده است که اصلاح عناوین شغلی طی «درخواست» از طرف بیمه شده به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده و سازمان مکلف به بررسی و پاسخگویی به آن خواهد بود.
ابراهیم کشاورز در این زمینه به ایسنا می گوید: با عنایت به این که «عنوان شغلی» هر فرد با «میزان دستمزد» وی ارتباط مستقیم دارد، به همین دلیل در بعضی موارد مشاهده می شود که تغییر عنوان شغلی سبب ایجاد اختلاف دستمزد برای شخص در همان کارگاه می شود، در این صورت مابه التفاوت مبلغ حق بیمه دستمزد شغل مورد ادعا (درخواست) و شغل قبلی که کارفرما در فهرست ارسالی درج کرده با لحاظ رشد دستمزدها و نحوه تغییر شغل محاسبه می شود که در این جهت و به جهت ایجاد وحدت رویه و شفافیت در نحوه اقدام واحدهای اجرائی، دستور اداری مربوطه در مورخ ۲۷ آذرماه توسط اداره کل نامنویسی و حساب های انفرادی صادر شده و تدابیری اتخاذ شده است تا در صورت اعتراض کارفرمایان به بدهی محاسبه شده، مراتب در هیأت های تشخیص مطالبات، بررسی و در صورت احراز ایراد در اقدامات انجام شده، بدهی اصلاح شده و یا این که بدهی محاسبه شده با رعایت ضوابط سازمان تقسیط شود.
به گفته ی ایشان، در صورت تقسیط و بعد از پرداخت مابه التفاوت محاسبه شده، اقدامات لازم در راستای اصلاح عناوین شغلی بیمه شده و ارائه تعهدات قانونی به ایشان به عمل خواهد آمد.
منبع: khatoonyar.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب