بهروز آذر مطرح كرد؛

ایجاد تعادل بین کار و زندگی زنان از برنامه های دولت می باشد

ایجاد تعادل بین کار و زندگی زنان از برنامه های دولت می باشد

به گزارش خاتون یار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: ایجاد شرایط مناسب برای زنان که بتوانند در کنار پیشرفت شغلی، رشد شخصی و خانوادگی هم داشته باشند از برنامه های دولت می باشد.



به گزارش خاتون یار به نقل از مهر، در نشست مشترک زهرا بهروز آذر، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت؛ زنان عضو سازمان نظام مهندسی مسائل و دغدغه های خودرا مطرح نمودند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده حضور پررنگ زنان در حوزه های تخصصی و حرفه ای را نمادی از توانایی و پتانسیل زنان در جامعه و در حوزهٔ مهندسی دانست و اظهار داشت: حضور زنان در رشته های مهندسی نه فقط افتخاری برای کشور، بلکه پیامی است که نشان میدهد زنان در هر عرصه ای قادرند تحول بزرگی ایجاد کنند.
وی در ادامه ضمن بیان ضرورت تقویت و حمایت وجود زنان در جایگاه های متنوع تخصصی و مدیریتی، اشاره نمود حضور زنان در رشته های مختلف، از عمران و معماری گرفته تا مهندسی برق و مکانیک، نشانگر قدرت و گستردگی دیدگاه های زنان در این زمینه و به نفع جامعهٔ مهندسی است و راه را برای پیشرفت های بزرگ تر و خلاقانه تر باز می کند.
زنان به عنوان معماران، طراحان و مهندسان می توانند نقشی کلیدی در ایجاد و طراحی فضاهای دوستدار کودک و خانواده ایفا کنند، برای اینکه دیدگاه و تجربهٔ زیستهٔ آنان در درک نیازهای خردسالان و خانواده ها بسیار غنی و باارزش است. از آنجا که خیلی از زنان خود مادر هستند یا تجربه های نزدیکی با فرزندان دارند، این مساله به آنها این امکان را می دهد تا فضاهایی طراحی نمایند که ایمن بوده و الهام بخش رشد جسمی و ذهنی خردسالان باشد.

وی در ادامه خطاب به حاضرین نشست اظهار داشت: شما زنان مهندس حاضر در این جمع، به عنوان سفیران پیشرو دو ماموریت اساسی بر عهده دارید: اول، مسائل و نیازهای زنان در حرفه و تخصص خودرا شناسایی و به ما منتقل کنید تا بتوانیم برای رفع آنها تسهیل گری لازم را انجام دهیم. دوم، با دقت به مشکلات و چالش های زنان و خانواده هایی که از خدمات شما بهره مند می شوند، توجه کنید و راهکارهای عملی برای حل آنها پیشنهاد دهید. این دو رویکرد، گامی مؤثر برای بهبود وضعیت زنان و خانواده ها در جامعه و رشد متوازن و عادلانه خواهد بود.
بهروز آذر ارتقای موقعیت زنان در محیط های کاری و تخصصی را یکی از اهداف معاونت زنان و خانواده در دولت دانست و اظهار داشت: ما متعهدیم که حمایت های لازم را برای شما فراهم نماییم تا بتوانید به قله های بلندتری در راه حرفه ای خود برسید. ایشان در ادامه به تقویت آموزش های مهندسی برای دختران و ایجاد فرصت های برابر شغلی اشاره نمود و گفت تلاش ما این است که زنان بتوانند در محیط هایی بدون تبعیض و با امکانات کافی به موفقیت دست یابند و استعدادهای خودرا به بهترین نحو رشد دهند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همین طور با اشاره به نقش های مختلف زنان در زندگی شان، به اهمیت حفظ تعادل بین کار و زندگی اشاره نمود و گفت از برنامه های دولت، ایجاد شرایط مناسب برای زنان است تا بتوانند در کنار پیشرفت شغلی، از فرصت های مناسب برای رشد شخصی و خانوادگی و تجربه شیرین مادری بهره مند شوند.
فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت نیز در این جلسه با اشاره به جریان سازی زنان در جامعه، اظهار داشت: زنان برای جامعه، جامعه برای زنان و زنان برای توسعه می توانند مؤثر باشند. مهاجرانی همین طور بر ضرورت شبکه سازی و ایجاد شبکه های ارتباطی کارا میان زنان تاکید نمود. همین طور در ادامهٔ نشست، زنان مهندس دغدغه ها و مسائل خودرا خصوصاً در حوزهٔ حق الزحمه مهندسان و لزوم بازبینی در قوانین ایمنی ساختمان ها و راهکارهای پیشرو مطرح نمودند.


منبع:

0.0 از 5
116
1403/07/15
12:22:57
تگهای خبر: خانواده , خدمات , دولت , زنان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان