رکورد بی سابقه اشتغال سالمندان در ژاپن

رکورد بی سابقه اشتغال سالمندان در ژاپن

به گزارش خاتون یار، داده های جدیدی که دولت ژاپن منتشر نموده از آن حکایت می کند که تعداد سالمندان در این کشور و همینطور جمعیت شاغل سالخورده هر دو به رکورد بی سابقه بالایی رسیده است.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، وزارت امور داخلی ژاپن این ارقام را اوائل امروز (دوشنبه) که در تقویم این کشور بعنوان روز احترام به سالمندان تعیین شده است، منتشر نمود.
این وزارت خانه تخمین می زند تا روز گذشته (یکشنبه)، تعداد افراد با سن ۶۵ سال یا بیشتر در این کشور ۳۶ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر ثبت شده که نسبت به زمان مشابه پارسال ۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
حدود ۱۵ میلیون و ۷۲۰ هزار نفر از این گروه سنی، مرد و ۲۰ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر آنها هم زن بوده اند.
جمعیت سالمندان ژاپن ۲۹.۳ درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهد که این آمار هم رکورد بالایی به حساب می آید. جمعیت سالخورده ژاپن ۲۶.۱ درصد از کل جمعیت مردان و ۳۲.۳ درصد از کل جمعیت زنان این کشور را می سازند.
طبق یک بررسی دیگر که این وزارت خانه انجام داده است، جمعیت شاغل سالخورده کشور پارسال به رکورد ۹.۱۴ میلیون نفر رسیده است.
به گزارش ان اچ کی، این رقم بدان معناست که ۲۵.۲ درصد از جمعیت سالمند ژاپن مشغول به کار هستند. این نسبت در میان افراد ۶۵ تا ۶۹ ساله ۵۲ درصد است.
بنابراعلام این وزارت خانه، به علت کمبود نیروی کار و سایر عوامل همچنان بر جمعیت شاغل سالخورده در این کشور افزوده خواهد شد.



منبع:

0.0 از 5
37
1403/06/27
11:24:53
تگهای خبر: دولت , زنان , مردان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان