تقویت كارهای فرهنگی و هنری راهكاری برای كاهش لطمه های اجتماعی

تقویت كارهای فرهنگی و هنری راهكاری برای كاهش لطمه های اجتماعی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش تقویت و توسعه كارهای فرهنگی و هنری را یكی از مسیرهای كاهش لطمه های اجتماعی دانست.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی در حاشیه بازدید از سی وهشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور در شهرری اظهار نمود: به نظر می رسید در شرایط کرونایی مسابقات فرهنگی هنری برگزار نشود اما باهمت همکاران حوزه فرهنگی هنری، حوزه پشتیبانی و سایر بخش ها، این مهم محقق شد و مسابقات فرهنگی هنری باکیفیت عالی در بستر شبکه شاد و با حضور داوران به نام کشوری در حال پیگیری است.
وی برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در فضای مجازی و بستر شاد را تجربه ای جدید و باارزش برشمرد و اضافه کرد: بطور قطع این شیوه برگزاری مسابقات در سال های آینده حتی اگر کرونا هم نباشد پروسه برگزاری مسابقات را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
کاظمی از رضایت دانش آموزان و همین طور داوران از این شیوه برگزاری مسابقات آگاهی داد و اشاره کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در این شرایط می تواند ارزش های بسیار زیادی را برای آموزش وپرورش و دانش آموزان داشته باشد و روحیه نشاط و امیدواری را در میان دانش آموزان ایجاد کند و امیدوار باشند که این گونه فعالیت ها همچنان تداوم داشته باشد.
وی از افزایش ظرفیت و رشته های بیشتری امسال به مسابقات فرهنگی هنری آگاهی داد و اشاره کرد: ظرفیت این نوع مسابقات همچنان باید افزایش یابد برای اینکه مسابقات فرهنگی هنری ارزش بسیار بالایی در حوزه تربیت دارد پس هم پرورش و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را به دنبال دارد و هم روحیه امید و نشاط را در دانش آموزان تزریق می کند.
معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: این مسابقات می تواند مسیر شغلی آینده دانش آموزان را ترسیم کند پس ارزش های افزوده بسیاری را دارد.
وی اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی و جریان سازی های فرهنگی می تواند از خروجی های این مسابقات باشد البته برگزاری مسابقات در فضای مجازی نخستین تجربه ای بود که ممکنست کاستی هایی هم داشته باشد پس تلاش خواهیم کرد این نقایص را برای سال های آینده رفع نماییم.
کاظمی افزود: تلاش داریم در ضمن برگزاری این مسابقات یک نیازسنجی را نیز از دانش آموزان داشته باشیم و همین طور یک بازنگری در رشته ها، در پروسه مسابقات، در داوری ها و... داشته باشیم پس باید از این فرصت استفاده نمائیم و نیازهای دانش آموزان را بیش ازپیش مورد توجه قرار دهیم.
وی افزود: برگزاری این مسابقات تولید محتوای بسیار ارزشمندی است که می تواند در اختیار همه دانش آموزان سراسر کشور قرار گیرد و دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات می توانند بعنوان تولیدکنندگان محتوای فرهنگی هنری مورد توجه قرار گیرند.
معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش اظهار نمود: اگر امکان داشته باشد نمایشگاهی از آثار دانش آموزان شرکت کننده در این دوره از مسابقات در فضای مجازی بستر شاد ارائه خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: مساعدت و درگیر شدن خانواده ها با فرایندهای آموزشی و پرورشی در بستر شاد از مزایای فضای مجازی است خیلی از کارهای آموزشی و پرورشی بدون همکاری خانواده ها صورت نمی گیرد.
کاظمی اظهار داشت: فضای مجازی به لحاظ زمانی، مکانی، مخاطب و جامعه داوری، ظرفیت های بی نهایتی را در اختیار آموزش وپرورش قرار می دهد پس این خود ارزش افزوده ای دارد.
وی افزود: دانش آموز در دورترین نقطه کشور در منزلش نشسته اما بوسیله شبکه شاد آثارش را در پایتخت ارائه می دهد و بهترین داوران ملی آثار او را بازنگری و داوری می کنند این ارزش بسیار بالایی دارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش، کاهش لطمه های اجتماعی را یکی از اثرات برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و مسابقات قرآن برشمرد و اضافه کرد: وقتی ما زمینه اشتغال درست دانش آموزان را فراهم می نماییم آنها به چیز دیگری نمی اندیشند پس بطور قطع یکی از مسیرهای کاهش لطمه های اجتماعی تقویت کارهای فرهنگی و هنری است.



5.0 از 5
2003
1399/05/25
13:49:23
تگهای خبر: آموزشی , تولید , خانواده , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان